Hallon Gwyneira on kuuliainen ja luotettava poni. Sen kanssa voi huoletta mennä maastolenkille, jättää se hetkeksi syömään ja itse levähtää katselemaan taivaalla lipuavia pilviä. Jos Neidin kanssa ottaa rennosti, ottaa sekin.
Neiti liikkuu nopeasti ja ketterästi pienen kokonsa ansiosta. Sen selässä on helppo pysyä, sillä askeleet ovat pehmeät ja liitävät. Mitä taitoihin tulee, niin niissäkään ei ole puutteita. Neiti peruuttaa, kuuntelee apuja ja takaosankäännökset sekä peräänantokin sujuu kiitettävästi. Joskus se näyttää tanssivalta ponilta, kun pistää vauhdikkaasti menemään kouluradoilla harja hulmuten. Ratsastajan on vaan pysyttävä kyydissä. Esteillä tamma on innoissaan. Lähestymiset onnistuvat, hyppy on korkea ja hyvä eikä alastulossakaan ole mitään moitittavaa.
Kilpailuissa Neitiä vähän jännittää ja jos ratsastaja jännittää, tamma myöskin huomaa sen ja se tekee sen olosta vielä kireämmän. Kun ratsastaja pysyy tyynenä ja kehuu Neitiä, niin kyllä se rauhoittuu! Neiti tutkii uteliaasti kilpailupaikkaa ja on avoin, innokas tutustumaan uusiin poneihin. Näyttelyissä se tietää olevansa huomion keskipiste ja huomaa että se tietää olevansa kaunis. Tamma astelee kevyesti tuomareiden edessä hurmaten heidät upealla olemuksellaan.
Harjauksesta tämä tamma pitää. Sen voi antaa olla karsinassaa aivan vapaasti kun sitä harjataan. Siinä se syö heinän korsia ja nauttii kun hoitaja harjaa. Kavioiden puhdistus onnistuu kuin lasten leikki, eikä satulointikaan ole sen mielestä yhtään epämiellyttävää kun se tietää pääsevänsä lenkille.
Mutta odotas kun Neiti näkee eläinlääkärin. Se on aivan sen näköinen kun olisi aaveen nähnyt. Jähmettyy paikalleen liikkumatta, niin ettei silmäripsetkään heilahda. Tamma pelkää piikkejä ja ei antaisi eläinlääkärin koskeakaan siihen.
Mutta kengittäjä taas puolestaan on Neidin paras kaveri. Se hirnahtelee kengittäjän tultua tallille jo omasta tarhastaan tai karsinasta, niin iloinen se on hänet nähdessään! Kun Neiti pääsee kengittäjän käsittelyyn, ei se tahtoisi siitä koskaan pois. Kengittäjä käy aina rapsuttelemassa sitä ja joskus myös antaa pieniä herkkuja, ehkä se kiintymys johtuukin vain siitä!
KERJ ... (Kisoja 4 kpl, voittoja 0, sijoituksia 1, rp: 2)
20.06.2007, BR Team, He C - 90cm - 90cm, 3/19, 2rp
20.01.2008, SR, heC / re 60 / me 50, ?
25.01.2008, Whitebrook, heC / re 90 / me 90, ?
29.01.2008, Blackstock, CCI/CIC* (a-rata), ?
MSY ... (Kisoja 12 kpl, punaisia 2, sinisiä 4)
13.06.2007, Tiitiäinen, ponitammat, PUN
20.06.2007, Axim Center, hevoset & ponit säkä alle 150cm, SIN
30.06.2007, Kk No Life, ponitammat, SIN
20.07.2007, Huvitus, ponitammat, ?
15.11.2007, Oriasema Ässä, ponitammat, PUN3
24.12.2007, Vihermetsän Ratsastajat, ponitammat, SIN1
03.12.2007, Rauhaton, ponitammat, SIN2
15.12.2007, al Casier Stud, ponitammat, ?
23.01.2008, Jillow, ponitammat, ?
30.01.2008, Jillow, ponitammat, ?
27.01.2008, Stallion Hill, ponitammat, ?
03.01.2008, Stud Monument, ponitammat, ?
(Varsoja 2 kpl, tammoja 1, oreja 1)
11.12.2007, o. Hivalkodó El Yóna, i. Rrowen Berwynfa, Om. Yóna
01.01.2008. t. Lúbezný El Yóna, i. True Myfandora, Om. Yóna