Nimi: Winner Nin ox Lempinimi: Winny, Winni Rotu: Arabialainen täysiverinen Väri: Vaaleanrautias Syntynyt: 5.6.2003 [oma ikääntyminen] Rek.nro: [ei ole vielä] Sk. [ei mitattu] Käyttö: ratsu [laukkahevonen] Koulutus: re 80cm, ko he B, me 80cm Ennätys: 1.09,01 [900m] Sukupuoli: Ori i.Majestic's Mozart ox e.Lily of Mable ox Om. Jozzu Hoitaja: [ei oteta] Kasv.Kinship Warmbloods Voittosumma: 3000v€ Muut palkinnot: ruusuke, estesatula, suitset Arvonimet: --
Winny oli meille tullessaan aikamoinen arkajalka. Kun sitä kosketti, niin se suorastaan tärisi.. Sitä niin pelotti, kun se joutui eroamaan rakkaasta Lilli-emästään, sen takia se oli niin arka. Vieroituksen jälkeen ja meille tullessaan se on saanut puhtia elämäänsä. Laitoimme sen ulos suokkiorivarsojen kanssa, ja hyvinhän tuo noita pomottelee x) Kyllä jokunen pojukin on Winnylle tällit antanut, mutta sekös vain lisäsi Winnyn terhakkutta!
Nykyään Winnyyn 'saa' koskea, sillä se on sen nyt hyväksynyt. Se oppi nopeasti luottamaan Jozzuun, mikä onkin eduksi kun varsaa aletaan kouluttamaan [Jozzu kouluttaa], luottamus on tärkein.
Koulutusta ei siis vielä varsinaisesti aloitettu, mutta harjoihin, loimiin, päitsiin ja talutukseen ollaan jo totutettu, siis loimi oli pelkästään boksissa yhdessä nurkassa, ja kun ori sitä meni tutkimaan, se palkittiin :)
Yhdissä näyttelyissä olemme käyneet, ne eivät olleet NJ:n alaiset. Poika käyttäytyi hienosti ja oikein mallikelpoisesti. Mitään sanomista ei ollut, mutta tammoille se kyllä sitten esittäytyi oikein kunnolla. Olin ylpeä, että ori keskittyi niin hyvin siihen, kun esittelin sen tuomareille! Winni on hieno x)
Silloin kun on startti tms., ohjelmaa mutellaan, kuitenkin niin, että oriilla on ainakin 2 lepopäivää viikossa. Treeniohjelma on hyvin kevyt, kun ori on vielä niin nuori.