1xLKV1,1xLKV2,1xLKV4,2xirtoSERT,3xKUMA,8xJS

~Nimi:Ragnarok Fire
~Lempinimi:Fire
~Rotu:Tinker
~S.1997
~Sukup.Ori
~Väri:Lehmänkirjava
~Merkit:-
~rek.numero:TINo-035(VTY)
~Esteet:50-55 cm
~Koulu:Helppo C
~Käyttö:Siitos
~Kasvattaja:Siittola Humina
~Omistaja:Siittola Humina
~Hoitaja:Christa


~Hoitaessa on perus oripoika.Ei velttoile,lusmuile,rehti peruspolle.Tammoille täytyy kyllä esiintyä.Ei pyöri.Väillä hieman höpö,saatta tehdä pikku loikkia pois päin ihmisestä.Harjauksesta tykkää,mutta jalkoja ei saisi Firen mielestä harjata.
Ratsastaessakeksii jekkuja ison otsatukkansa alta koko ajan,muuten ihan kiva.Tottelee hyvin kokeneita.Alottelijoille ei anneta,koska siitä tulee sen verran iso show jos Fire rupee esiintymään.Kuitenkin tosi kuuliainen ratsastaa ja tykkää koulusta sekä esteistä, varsinkin pomppusarjoissa Fire pomppii kirjaimellisesti.
Ajaessa vaikka olikin alussa kun tuli tänne aika rauhaton välillä, otettiin se riski ja alettiin kouluttamaan tätä myös kärryjen eteen.Ja se kannatti.Alussa kun ohjasajettiin oli aika ihmeissään kun ihminen olikin nyt takana , eikä päällä tai vierellä.Kuitenkin toimi hyvin.Ensin kun koitettiin kentällä kärryjä ei ollut moksiskaan aisoista,joten ei pelkää tai säiky niitä.Kun ajettiin ekaa kertaa näytti siltä kuin Fireä olisi ajettu koko ikänsä!tulee tosi hhyvin toimeen kärryjen kanssa.Nyt sitten suunnataan kisoihin päin...Voitaisiin koittaa Fire ja Flame parivaljakoksi, koska molemmat on hyviä kamuja(vaikka onkin oreja!)ja molletmmat tykkää tosi paljon ajosta.
Kuljettaessa on ihan tasainen,lastaus ei tuota ongelmia.Yksinään Firen mielestä ei ole kuitenkaan kiva matkustaa joten yksin hän koppiin ei mene!Pakko olla aina joku siellä matkalla mukana, muuten tulee ongelmia.Eihän se haittaa, kun yleensä kisoihin ei mene yksin.
Kilpailuissa näyttelyissä on mennyt ihan hyvin ei ole aiheuttanut mitään suurempaa hämminkiä.Aluksi oli vähän villi, mutta on rauhottunut tosi paljon.
Talutuksessa on muuten ihan kiva paitsi kun tammoille täytyy esiintyä.Menee koko ajan nättiä kouluravia vaikka tunnilla sitä ei siihen saakkaan.Välillä saattaa jämähtää paikalleen, eikä sitä sitten saa ketään liikkeelle vaan lähtee vähän ajan päästä taas liikkeelle.Tämä tapa pitäisi kyllä saada pois...Nyt se on onneksi jo vähän pois mennyt kiitos näyttelyiden.Siellä sitä kyllä ollaan aika hyvin sentään.


i
Thunder Lightning
ii Flame of God iii Coltti
iie Goddes
ie Rocker Girl iei Joy de Colt
iee Seeker
e
Ragnarok's Famous
ei Finding Myself eii Finder
eie Stockmann
ee Lälläri eei Gardfield
eee The Only One


Pvm. Paikka: Laji: Sija: Palkinto:
8.2.04 Yksityistalli Luminalle NJ Näyttelyt(vanhoilla kuvilla) Jaettu LKV4/11 KUMA,JS
9.3.04 Stuteri Drönare NJ Näyttelyt LKV1/5 irtoSERT,JS
25.4.04 Ratsutila Heavenly NJ Näyttelyt 11/12 JS
4.5.04 Siittola Humina NJ Näyttelyt 13/15 JS
23.5.04 Horisontti NJ Näyttelyt 8/15 KUMA,JS
1.5.04 Kuunloisteen talli Näyttelyt 2/15 -
7.5.04 Larme NJ-näyttelyt LKV2/10(2 hyl.) IrtoSert,JS
26.6.04 Sammalharjun talli Nj-näyttelyt LKV4/11(1 hyl.) KUMA,JS
20.9.04 Kisakeskus Vadelma Näyttelyt ?/10 ?
15.9.04 Siittola Humina Kenttä ?/20 ?
14.9.04 Tibeta´s Stable ERJ:n este 16/20 -
13.9.04 Korthdad ERJ:n este ?/20 ?
3.10.04 Monday Ponies VVJ:n parivaljakko ?/20 ?
7.10.04 Shirantalli VVJ:n parivaljakko ?/20 ?


Emä; Isä: Varsan nimi: Sukup. Syntynyt:
Angel´s Lollipop Ragnarok Fire SH´s Trésor Ori 27.4.04
LA Rouge Étoile ktkII Ragnarok Fire Larmes Pheonix Ori n.8.6.04
Angel´s Lollipop Ragnarok Fire Nimetön ? ?



kuvat:Gypsy horses
teksti ja lay:Santtu